2009

JURY GŁÓWNE w składzie:

  • Marta Karasińska (teatrolog, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
  • Marcin Kęszycki (aktor Teatru Ósmego Dnia w Poznaniu)
  • Sergiusz Sterna-Wachowiak (dramaturg Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, przewodniczący jury)

I NAGRODA GRAND PRIX „MARCINEK 2009”:

Teatr „KOD” z Dębnowskiego Ośrodka Kultury w Dębnie za przedstawienie Boże zaułki Anatola Wierzchowskiego w reżyserii i scenografii Anatola Wierzchowskiego – za dogłębne zrozumienie kreowanego na scenie świata, jego przejmującą inscenizację, wiarygodną interpretację ról i perfekcyjne aktorstwo, składające się na pełen wewnętrznego napięcia, wybitny spektakl, traktujący o jednym z najtrudniejszych problemów współczesności, odrzuceniu społecznym, znajdujący trafne widmo wyrazu tematu zagrożonego niebezpieczeństwem „plakatowości” lub stereotypową „rodzajowością”.

II NAGRODA:

Teatr „Bez (s)ceny” z XX Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu za przedstawienie Ludzie, którzy szli na podstawie opowiadań oświęcimskich Tadeusza Borowskiego w reżyserii Anny Woźniak i scenografii projektu zespołu pod kierunkiem Pawła Boguszewskiego – za stworzenie bardzo dobrego widowiska teatralnego o precyzyjnej kompozycji i rytmie, ukazującego sposobami i znakami czystego teatru „normalne zło” tak w jego ucieleśnieniu historycznym, nazistowskim, jak w jego uniwersalnej symbolice.

III NAGRODA:

Teatr „Matysarek” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Złotowie za przedstawienie Da Da Zim Zim Uralla 2 Andrzeja Motaka w reżyserii Andrzeja Motaka, z muzyką własną – za ambitne teatralnie, inteligentne i zabawne w swej estetyce podjęcie i odnowienie wolnego gestu artysty w widowisku, łączącym tradycje dadaistycznego kabaretu poetyckiego z teatrem pantomimy i gestu, a takŜe za projekty kostiumów.

DWA RÓWNORZĘDNE WYRÓŻNIENIA I STOPNIA:

Teatr „Niegrzeczne Dzieci” z Ośrodka Kultury Gminy Suchy Las w Suchym Lesie za przedstawienie Identyczność według Leszka Kołakowskiego w reżyserii Bogdana Śyłkowskiego, w scenografii i z muzyką w opracowaniu zespołu – za ciekawe podjęcie w języku teatru rozmowy na temat związków i opozycji między indywidualnością a identycznością człowieka w ich aspektach filozoficznych i społecznych, a także za pomysłowość inscenizacyjną i dopracowane aktorstwo.

Teatr „Bez (s)ceny” z XX Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu za przedstawienie Too More na podstawie Tumora Mózgowicza Stanisława Ignacego Witkiewicza w reżyserii Anny Woźniak i scenografii w opracowaniu zespołu – za konsekwentną wizję i realizację teatralną sztuki napisanej w awangardowym laboratorium dramatu Witkacego a zinterpretowanej na scenie jako profecja naszych współczesnych totalizmów cywilizacyjnych, a także za precyzję i spójność pracy zespołu aktorskiego.

TRZY RÓWNORZĘDNE WYRÓŻNIENIA II STOPNIA:

Teatr „Ekspozycja” z Młodzieżowego Domu Kultury nr 2 w Poznaniu za przedstawienie My / Wy / Oni autorstwa zespołu, w reżyserii Adama Brzezińskiego i scenografii projektu zespołu – za walor zaangażowanego podjęcia i scenicznej interpretacji problematyki pokolenia nastolatków z elementami trafnej samooceny.

Studio Teatralne „Siódemka” z VII Liceum Ogólnokształcącego w Bydgoszczy (koprodukcja: Pałac Młodzieży w Bydgoszczy) za przedstawienie Noce sióstr Brontë Susanne Schneider w reżyserii, scenografii i opracowaniu muzycznym Wiesława Kowalskiego – za przekonujące sytuacyjnie, emocjonalnie i psychologicznie interpretacje aktorskie ról oraz za zwartą konstrukcję spektaklu.

Teatr „Na moment” z XX Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu za przedstawienie Bliźniacy weneccy Carlo Goldoniego w opracowaniu Natalii Stempień, w reżyserii Tomasza Rozmiańca i scenografii projektu zespołu – za bezpretensjonalność aktorską i brawurę inscenizacyjną, inteligentną zabawę z konwencją teatru dell’arte oraz za pomysłową scenografię.

JURY STUDENCKIE w składzie:

  • Hanna Kanecka
  • Piotr Pardyka
  • Mateusz Tłok

„Niegrzeczne Dzieci” z Ośrodka Kultury Gminy Suchy Las za spektakl pod tytułem „Identyczność”, w reżyserii Bogdana Żyłkowskiego na podstawie tekstów Leszka Kołakowskiego.